چند تا دوره و کتاب تولید کنم؟؟

چند تا دوره و کتاب تولید کنم؟؟

فهرست مطالب

صوت این محتوا

متن این محتوا

چند تا دوره و کتاب تولید کنیم ؟

یکی از اشتباهات مدرسان و مشاورانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند این است که نسبت به سایر همکاران محصولات آموزشی کمتری در اختیار دارند یا آن که به طور کلی به صورت رایگان در این بستر فعالیت می کنند .

اشتباه دوم نیز، تولید محصول و محتوای بیش از اندازه ، به طور مثال بالای 20 محصول برای تمام مهارت ها و توانایی هایشان در حوزه ی کاری است .

تولید محصول زیاد مانند کتاب در صورتی منطقی به نظر می رسد که در اپلیکیشنی مانند کتابخانه های آنلاین فعالیت داشته باشیم . در چنین صورتی شرایط و فضای آن اپلیکیشن ایجاب می کند تعداد محصولات به اندازه ای باشد که تمام سلایق را پوشش دهد .

به عنوان یک مدرس با سابقه باید بسته به شرایط ، نوع پلتفرم ، توانایی های خودمان و میزان عملکردمان به تعداد مناسب محصولات آموزشی تولید کرده باشیم .

البته در ابتدای فعالیت بهتر است بر روی یک یا دو محصول مانور دهیم ، اما به مرور زمان ، با افزایش سابقه و آشنایی با نحوه ی فروش و همچنین تکنیک های فروش و مهم تر از آن کسب نتایج و درامد قابل توجه از فروش آن ها ، محصولات بیشتری نیز تولید کنیم .

البته طبیعتا تعداد محصولات مدرسین با توجه به فاکتور های گفته شده متغیر است ؛ اما به صورت نرمال کمترین تعداد محصول بهتر است 4 یا 5 مورد و بیشترین آن تا 12 محصول باشد .

بدیهی است مدرسی که از سطح اطلاعات و جایگاه بالاتری برخوردار بوده و تعداد مخاطبانش به مراتب از سایر مدرسان بیشتر باشد و در کنار این موارد تسلط بیشتری به موضوع داشته باشد ، می تواند حدود 20 محصول نیز به راحتی تولید کند .

اما نکته ی حائز اهمیت این است که زمانی که تعداد محصولات آموزشی بیشتر باشد ، معرفی آن نیز دشوار شده و مهارت و برنامه ریزی خاصی را می طلبد .

علاوه بر این موضوع اغلب مدرسینی که محصولات زیادی برای فروش طراحی و تولید کرده اند ، از میان آن ها 3 یا 4 محصول اصلی دارند که بیشتر بر روی این محصولات مانور داده و غالب درامدشان از فروش آن ها تامین می شود .

آموزش‌های مرتبط با این محتوا

دوره‌های مرتبط با این محتوا

دیدگاهتان را بنویسید