نمیدونم چه دوره و کتابی تولید کنم

نمیدونم چه دوره و کتابی تولید کنم

فهرست مطالب

صوت این محتوا

متن این محتوا

 

نمی دونم چه دوره و کتابی تولید کنم ؟

به طور کلی موضوع اصلی برای تولید هرگونه محتوا و محصول آموزشی مانند پست ، استوری ، کتاب ها ، کلاس های انلاین یا افلاین ، جلسات مشاوره و … با توجه به سه اصل زیر امکان پذیر است :

 1- سوالات مخاطب

2- اشتباهات مخاطب

3- موانع ذهنی و ذهنیت های مخاطب

به عنوان یک مدرس ، نیاز است که با توجه به این سه اصل محتوا تولید کنیم . پی بردن به این موارد با برقراری ارتباط با مخاطبان حاصل می شود . به عبارت دیگر به مخاطب شناسی ما ارتباط دارد .

معمولا سوالات مخاطبان را در دایرکت به صورت خصوصی یا به صورت تماس تلفنی و همچنین در قالب تولید محتوا می توان پاسخ داد .

اشتباهات نیز ، شامل کارها و فعالیت هایی هستند که مخاطبان با تصور صحیح بودن آن ها ، انجام می دهند در صورتی که به عنوان یک مدرس می دانیم که چنین کارهایی اشتباه بوده و ممکن است برای آن ها تبعات داشته باشد .

به طور مثال ، بعضی از معلمان ، در برگه های امتحانی از واژه های « باهوش » یا « دانشمند» و … استفاده می کنند در صورتی که به کار بردن چنین کلماتی اشتباه است و در صورتی که دانش آموز نتواند به سوالات پاسخ دهد ، احساس بدی را به وی منتقل خواهند کرد .

ذهنیت ها و موانع ذهنی ، در واقع همان افکار و صداهایی هستند که در ذهن مخاطبان تکرار شده و مانع از انجام کار یا شروع هر فعالیتی در آن ها می شود .

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده ، نوع محصول ما ، رایگان و پولی بودن آن نسبت به این سه اصل از

اهمیت کمتری برخوردار هستند زیرا اطلاعاتی که از بررسی این موارد به دست می آید می تواند یک منبع ارزشمند و کاربردی برای تولید محتوا باشد .

آموزش‌های مرتبط با این محتوا

دوره‌های مرتبط با این محتوا

دیدگاهتان را بنویسید